بهبود عملکرد جنسی مردان

بازدید: 282 بازدید
بهبود عملکرد جنسی مردان

9 راه برای بهبود عملکرد جنسی مردان ، قوای جنسی | زمانی که در خصوص لذت‌های جسمانی سخن می‌گوییم، در کنار کیفیت حس خوبی که ما را در لحظه مورد نظر فرا می‌گیرد، مدت زمان آن هم مهم بوده و در موارد متعددی چنانچه این احساس دلپذیر طولانی باشد به معنای واقعی موجب خشنودی روحی و جسمی ما می‌شود.

پیش از ورود به مباحث جنسی، بیایید این حس خوب را مثلاً در استفاده از یک وسیله مهیج در شهربازی، گوش دادن به یک موسیقی خوب یا خوردن غذایی باب میلمان بررسی کنیم. با فرض مطلوب بودن همه این عوامل، زمانی می‌توانیم ادعا کنیم هریک از آن‌ها واقعاً لذتبخش بوده است که از نظر اندازه یا زمان نیز ما را اغنا کرده و سبب شده باشد تا حالمان پیش و پس از آن کاملاً تغییر کرده و بهتر شده باشد.

در همین رابطه داشتن یک رابطه جنسی نیز به عنوان یکی از همین لذت‌ها از این قاعده مستثنی نیست. لذت رابطه جنسی بر افرادی که تجربه آن را دارند پوشیده نیست. اما در کنار کیفیت، مدت زمان رسیدن به نقطه اوج آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در این سفر، خود مسیر نیز به اندازه‌رسیدن به مقصد مهم است.

زمان رابطه و بهبود عملکرد جنسی مردان

زمانی که یک فرد (معمولاً آقایان) در رابطه زودتر از زمان مورد نظر یا قبل از شریک جنسی خود به ارگاسم می‌رسند، علاوه بر زود تمام شدن این لذت با مشکل عدم ارضاء شدن همسر خود نیز مواجه می‌شوند که این امر در طولانی مدت برای ایشان فشارهای روانی زیاد و سردی در روابط زناشویی را در بر دارد.

چه بخواهیم قبول کنیم و چه نخواهیم، قوای جنسی یک مرد جذاب‌ترین ویژگی وی در اتاق خواب می‌باشد. به همین منظور لازم است تا افرادی که این قوا در آنان ضعیف شده‌است در پی بهبود و تقویت آن بروند.

9 راه برای بهبود عملکرد جنسی مردان

من تصمیم گرفتم در این یادداشت به 9 مورد از مهمترین اقداماتی که به افزایش مدت زمان یک رابطه جنسی منجر می‌شوند بپردازم. با این حال لازم است تا پیش از آن با مفهوم «استقامت جنسی» آشنا شویم.

قوا یا استقامت جنسی چیست؟

زمانی که در خصوص استقامت در انسان و لزوم تقویت آن صحبت می‌کنیم، ممکن است عده‌ای به یاد دوی ماراتن یا توانایی شنا کردن چندباره طول یک استخر بیافتند. این در حالیست که ممکن است هیچگاه هیچکدام از ما به این سطح از آمادگی جسمانی نیاز نداشته باشیم. حال اینکه داشتن بدنی با استقامت بالا در یک رابطه جنسی تقریباً نیاز همه انسان‌های بالغ است.

استقامت یک توانایی فیزیکی و ذهنی برای انجام فعالیتی است که نیاز به تلاش در دوره‌های طولانی دارد. هنگامی که بر روی افزایش استقامت خود کار می کنید، می توانید فعالیت‌ها را بهتر انجام دهید، در حالی که انرژی کمتری مصرف می کنید. همچنین می توانید خستگی، استرس یا ناراحتی را مهار کنید.

در همین رابطه استقامت جنسی را می‌توان قدرت بدن برای انجام یک رابطه جنسی با کیفیت در زمانی نسبتاً زیاد تعریف کرد.

ممکن است مدتی طول بکشد تا استقامت خود را در اتاق خواب تقویت کنید. با این حال راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد!

آیا داشتن ضعف جنسی فقط مشکل ماست؟

اینکه شما در حال مطالعه این مطلب هستید بدین معناست که یا از کیفیت و زمان رابطه جنسی خود راضی نیستید، یا این ضعف در شریک جنسی شما وجود دارد یا به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در خصوص افرادی با این مشکلات هستید.

در همین رابطه اگر شنیدن این حرف به شما کمک می‌کند باید بگویم شما در این راه تنها نیستید! بسیاری از مردان به دنبال راه‌هایی برای تقویت عملکرد جنسی خود هستند. چه به معنای اصلاح مسائل موجود و چه در کسوت یک همسر که به دنبال راه‌های جدیدی برای راضی نگه داشتن شریک زندگیش می‌باشد.

بر اساس یک مطالعه در سال 2018، 31٪ از منابع مورد اعتماد مردان نیز اختلال عملکرد جنسی ناشی از چاقی و عدم تحرک ایشان را گزارش می کنند. به همین منظور قرص‌های تقویت‌کننده مردانه زیادی در بازار وجود دارد، اما راه‌های ساده، ارزان و بی‌عوارض‌تری نیز وجود دارد که بدون مراجعه به داروخانه به شما کمک می‌کند.

به خاطر داشته باشید که آلت تناسلی مردانه با فشار خون کار می کند. تحقیقات نشان می دهد که فشار خون بالا و اختلال نعوظ (ED) به طور مستقیم با هم مرتبط هستند. بنابراین باید توجه ویژه‌ای به سلامت و عملکرد قلب خود داشته باشید. آنچه برای قلب شما مفید است برای سلامت جنسیتان نیز مفید خواهد بود.

مطالب مرتبط | انواع مشکلات جنسی مردان و ناتوانی جنسی

بهبود عملکرد جنسی مردان | برای بهبود قوای جنسی ورزش کنید !

یکی از بهترین راه‌های بهبود سلامتی انجام ورزش‌های قلبی عروقی است. رابطه جنسی ممکن است ضربان قلب شما را افزایش دهد. اما ورزش منظم می تواند قلب شما را خوش فرم نگه دارد که به عملکرد جنسیتان کمک می کند.

سعی کنید به منظور تقویت قوای جنسی هر هفته حداقل 75 تا 150 دقیقه تمرین «عرق دربیار» را انجام دهید که در چند روز پخش می‌شود. فعالیت‌هایی مانند شنا و دویدن می‌تواند در تقویت میل جنسی شما معجزه کند.

رابطه ورزش و بهبود عملکرد جنسی مردان

همچنین از نشستن طولانی مدت خودداری کنید. اگر هنوز به طور منظم ورزش نمی‌کنید، می‌توانید به آرامی در بلند مدت آن را محقق کنید.

ورزش‌های مذکور در پی تقویت این 4 ویژگی به شما کمک می‌کنند:

استقامت

فعالیت‌های هوازی مانند شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی سریع می‌تواند به شما در ایجاد استقامت کمک کند.

قدرت

ماهیچه‌های خود را با بلند کردن وزنه، استفاده از نوارهای الاستیک یا انجام حرکات فشاری تقویت کنید.

تعادل

از طریق تای چی، راه رفتن پاشنه تا پنجه یا ایستادن روی یک پا، تعادل و قدرت بدنی کم خود را بهبود بخشید.

انعطافپذیری

کشش بخش‌های خاصی از بدن یک راه عالی برای گرم کردن قبل از فعالیت و انعطاف‌پذیری بیشتر است.

این غذاها را میل کنید!

برخی غذاها می‌توانند به افزایش جریان خون و بهبود استقامت کمک کنند.

کربوهیدراتها

منبع مورد اعتماد انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می‌کند اگر می‌خواهید سطح انرژی خوبی داشته باشید، یک رژیم غذایی متعادل با کربوهیدرات‌های پیچیده‌تر نسبت به رژیم‌های ساده اتخاذ کنید. علاوه بر این، یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف کم کربوهیدرات قبل از انجام تمرینات استقامتی می‌تواند عملکرد شما را محدود کند.

میوهها و سبزیجات

رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد. بر اساس یک مطالعه سوئدی که فشار خون را در خانه با فشار خون در مطب مقایسه کرده است، میوه‌های زیر در کنترل این متغیر بسیار مفید هستند:

  • سیب
  • گلابی
  • پرتقال و دیگر مرکبات
  • افزودن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی نیز همیشه ایده خوبی است.

اسیدهای چرب امگا 3

این نوع چربی باعث افزایش جریان خون می‌شود. یکی از بهترین منابع این ماده ماهی است که منبع معتبر AHAT خوردن آن را حداقل دو بار در هفته برای سلامت قلب توصیه می کند.

از دیگر روش‌های دریافت امگا 3 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماهی سالمون
  • آنچوی (نوعی ماهی)
  • کاد سیاه (نوعی ماهی)
  • شاه ماهی
  • ماهی سفید
  • کوبیا یا سوکلا (نوعی ماهی)
  • تخم مرغ غنی‌شده
  • دانه کتان

ویتامین دی

طبق یک بررسی غذاهای سرشار از ویتامین D ممکن است به کاهش خطر ابتلا به ED یا بیماری قلبی شدید کمک کنند. این ویتامین جریان خون را افزایش می دهد. همچنین می‌تواند استرس اکسیداتیو و کلسترول را نیز کاهش می دهد.

منابع خوب ویتامین D عبارتند از:

  • ماهی تن
  • تخم مرغ
  • محصولات غنی شده مانند غلات و شیر
  • قارچ

سطح ملاتونین خود را افزایش دهید !

هورمون ملاتونین علاوه بر اینکه به ما کمک می‌کند به خواب برویم فواید دیگری نیز دارد. طبق یک مطالعه در سال 2018، سطوح پایین ملاتونین به نرخ بالاتر ED مرتبط است. بدن شما ملاتونین را به طور طبیعی تولید می کند اما در غذاهایی مانند پسته نیز موجود است. اکثر افرادی که می‌خواهند سطح ملاتونین خود را افزایش دهند به مکمل‌ها نیز نیم نگاهی دارند.

تأثیر ملاتونین پسته در بهبود عملکرد جنسی مردان

این درمانهای طبیعی را امتحان کنید!

برای سال‌ها مردم به منظور تقویت میل جنسی و عملکرد خود در این رابطه به داروهای مقوی جنسی طبیعی روی می‌آوردند. در همین رابطه ما چند پیشنهاد برای شما داریم:

یوهیمبین ( Yohimbine )

یوهیمبین عصاره پوست درخت است که با افزایش جریان خون به آلت تناسلی، عملکرد نعوظ را بهتر می‌کند.

کافئین

طبق یک مطالعه مردانی که قبل از فعالیت ورزشی کافئین مصرف می‌کردند، می‌توانستند قدرت بیشتری تولید کنند. اثرات محرک کافئین نیز استقامت آنها را افزایش داده‌است.

افزایش استقامت جنسی با مصرف جینسینگ

جینسینگ

جینسینگ یکی از محبوب‌ترین داروهای گیاهی برای افرادی است که به دنبال بهبود سلامت کلی بدن خود هستند. این گیاه همچنین می‌تواند استقامت جنسی را افزایش دهد.

استرس خود را کاهش دهید !

استرس می‌تواند بر همه بخش‌های سلامتی شما از جمله میل جنسیتان تأثیر بگذارد. ضربان قلب (با ضرباهنگی نادرست) فشار خون را افزایش می دهد. هر دوی اینها به میل و عملکرد جنسی شما آسیب می‌رسانند.

استرس همچنین می‌تواند بر توانایی شما برای رسیدن به نعوظ یا رسیدن به ارگاسم تأثیر بگذارد. این پدیده باعث ایجاد عادات ناسالم مانند مصرف الکل یا سیگار کشیدن شده‌ که خود آن‌ها هم می‌توانند به عملکرد جنسی شما آسیب برسانند.

عرقیات پیشنهادی | عرق هل و گلاب ناب

ورزش یک راه عالی برای کاهش استرس و تقویت سلامت شما است. صحبت کردن با شریک زندگی خود در مورد عوامل استرس‌زا نیز می‌تواند شما را آرام کند و در عین حال رابطه‌تان را تقویت نماید.

بهبود عملکرد جنسی مردان | عادات ناسالم را کنار بگذارید !

عادت‌های نادرستی که برای رهایی از مشکلات به آنها تکیه می‌کنید (مثلاً همان مصرف الکل یا سیگار کشیدن ) می‌تواند به عملکرد جنسی شما آسیب برساند. جایگزینی این عادات با عادات سالم‌تر مانند ورزش و تغذیه خوب می‌تواند به تقویت سلامت جنسیتان کمک کند.

با کنار گذاشتن عادات بد، قوای جنسی خود را تقویت کنیم!

یک تحقیق در سال 2017 نشان می‌دهد که مصرف کمی شراب قرمز می تواند گردش خون را بهتر کند. به این گزارشات توجه نکنید و خودتان را گول نزنید! صحت و درمانی در الکل وجود ندارد.

نهایناً گفتنیست که سیگار کشیدن رگ‌های خونی شما را باریک می‌کند و خطر ناتوانی جنسی را افزایش می‌دهد. قطع یا ترک سیگار یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که می‌توانید برای عملکرد بهتر در رابطه جنسی بردارید.

تکنیک شروع-توقف را تمرین کنید !

حفظ استقامت در طول رابطه جنسی ممکن است شامل جلوگیری از انزال زودرس نیز باشد. اگر در عرض یک دقیقه پس از شروع فعالیت جنسی به انزال می‌رسید، تکنیک شروع-توقف را امتحان کنید!

تکنیک استاپ - استارت و بهبود عملکرد جنسی مردان

توقف آلت تناسلی درست قبل از ارگاسم شدن می‌تواند میل شما به انزال خیلی زود را کاهش دهد. در همین رابطه با گذشت زمان می‌توانید یاد بگیرید که ارگاسمتان را کنترل کنید و استقامت خود را در کنار شریک زندگیتان بهبود بخشید.

بهبود عملکرد جنسی مردان | به شریک زندگی خود توجه کنید !

رابطه جنسی یک خیابان یک طرفه نیست. توجه ویژه به خواسته‌های شریک زندگی‌تان، رابطه جنسی را لذت‌بخش می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید زمان به ارگاسم رسیدنتان را افزایش دهید.

تغییر سرعت یا تمرکز روی همسر در حین استراحت می‌تواند تجربه لذت بخشی را برای شما رقم بزند. ناگفته نماند که داشتن صحبت‌های تحریک‌آمیز در حین رابطه در این سرفصل جای می‌گیرد.

به یک متخصص مراجعه کنید!

اگر نوعی اختلال عملکرد جنسی مانند بیماری ED یا پیرونی دارید، ممکن است به درمان پزشکی نیاز داشته باشید. از صحبت با پزشک در مورد اینکه چگونه می‌توانید عملکرد جنسی خود را بهبود ببخشید دریغ نکنید.

سخن آخر

انجام اقداماتی برای بهبود قوا یا استقامت جنسی می‌تواند به سلامت و تندرستی کلی شما نیز کمک کند. این یک حالت برد-برد است. فعال ماندن، خوردن غذاهای سالم و کنار گذاشتن برخی عادات اشتباه علاوه بر بهبود رابطه جنسی، به افزایش کیفیت کلی زندگیتان نیز منجر می‌شود.

دسته‌بندی راهکارها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت