راه های لاغر کردن صورت

بازدید: 146 بازدید
راه های لاغر کردن صورت

راه های لاغر کردن صورت | زمانی که در خصوص چاقی و لاغری افراد صحبت می‌کنیم، معمولاً این چگالی (چه اضافه و چه کمبود وزن) در همه اندام‌های بدن خودنمایی می‌کند. این در حالیست که این تغییرات (بویژه چاقی) در برخی اندام‌ها بیشتر و در برخی دیگر کمتر به چشم می‌آیند.

اگرچه برای یک آدم چاق، کاهش وزن کلی و لاغر شدن همه اعضا و جوارحش مهم است، اما شاید بتوان بخش‌هایی که بیشتر مورد توجه دیگران قرار می‌گیرند را در اولویت ایشان دانست. در همین رابطه صورت ما شاید مهمترین بخش بدنمان باشد که به زیبایی آن اهمیت می‌دهیم و حتی اگر چاق هم باشیم ترجیح می‌دهیم حداقل این ناحیه لاغرتر به نظر برسد.

علاوه بر اینکه صورت نخستین قسمتی از بدن است که معمولاً در هنگام مواجه با مردم دیده می‌شود. به طور ویژه در سال‌های اخیر به دلیل اینکه از تصویر این عضو به عنوان عکس پروفایل‌های شبکات و پیام‌رسان‌های اجتماعی استفاده می‌شود، توجه خاصی هم به زیبایی و طراوت آن می‌کنیم.

اگر بخواهیم با هم صادق باشیم عده ‌فراوانی هم هستند که در این راه حتی با وجود داشتن اضافه وزن، تصویر صورت خود را به نحوی انداخته یا ویرایش می‌کنند که لاغرتر از واقعیت به نظر برسند که این امر امروزه اقدامی تقریباً عادیست و گواهی بر ادعای فوق می‌باشد.

با احتساب عمل‌های جراحی زیبایی در صورت از تغییر شکل بینی گرفته تا حجم لب یا تغییر زاویه فک تا ایجاد چال، افزایش یا حجم اندازه گونه‌ها و همچنین استفاده از لوازم آرایشی-بهداشتی متعدد و انجام روتین‌های مختلف، دیگر شکی باقی نمی‌ماند که سر و صورت ما حداقل از نظر زیبایی‌شناسی اهمیت فراوانی برایمان داشته و همه ما سعی خود را می‌کنیم تا آن را در حالتی ایده‌آل نگه داریم.

بررسی 8 مورد از راه های لاغر کردن صورت

برای کاهش وزن بدن یک فرمول کلی وجود دارد: کم کردن اشتها یا کاهش میزان خوراک در کنار افزایش فعالیت‌های بدنی! اگرچه این متد بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما ماندگاری در مسیر آن و رعایت همه نکات مربوطه در بلند مدت دشوار بوده و از قضا می‌توان وزن هرکس را به هر میزانی کاهش دهد.

نکته اینجاست که این متد برای کاهش چربی‌های صورت نیز کارساز است. با این شرط که ورزش مورد نظر مخصوص عضلات صورت بوده و در کنار مراقبت‌های خارجی، غذاهایی هم که خورده می‌شوند با سلامت پوست و صورت همسو باشد.

یادمان باشد! در حالت عادی نه فرد لاغری را می‌شناسیم که صورت بسیار چاقی داشته باشد و نه بالعکس! در نتیجه چاقی صورت، انعکاسی از وضعیت جرمی و حجمی کل بدن است. پس رژیمی یا متدی وجود ندارد که تنها صورت را لاغر کند، بلکه روش‌هایی وجود دارد که وزن کلی بدن را کاهش داده، حال اینکه در این روند صورت نیز لاغر می‌شود.

با عنایت به این نکته، در ادامه مطلب 8 روش مؤثر برای کمک به کاهش چربی‌های ناخواسته در صورت، همراه با چند استراتژی ساده که می‌توانید برای جلوگیری از افزایش چربی در دراز مدت استفاده کنید آورده شده‌است. برای کسب اطلاعات بیشتر دعوت می‌کنم تا انتها با ما همراه باشید:

انجام ورزشهای مخصوص صورت

تمرینات صورت را می‌توان برای بهبود ظاهر صورت، مبارزه با پیری و بهبود قدرت عضلانی استفاده کرد. گزارش‌های متعددی وجود دارند مبنی بر اینکه افزودن ورزش‌های صورت به روتین‌تان می‌تواند ماهیچه‌های صورت شما را تقویت کرده و آن‌ها را لاغرتر نشان دهد.

برخی از محبوب‌ترین ورزش‌ها شامل پف کردن گونه‌ها و فشار دادن هوا از یک طرف به طرف دیگر، جمع کردن لب‌ها در طرفین به صورت متناوب و نگه داشتن لبخند در حالی که دندان‌هایتان را برای چند ثانیه روی هم فشار می‌دهید است.

ورزش صورت

در خصوص اهمیت ورزش صورت مطالعاتی انجام گرفته است که طبق آن انجام تمرینات عضلات صورت دو بار در روز به مدت 8 هفته باعث افزایش ضخامت عضله و بهبود روند جوانسازی صورت می‌شود. بخاطر داشته باشید که تحقیقات موثقی در مورد اثربخشی تمرینات صورت برای کاهش چربی به طور خاص وجود ندارد. با این حال بنا به این اصل که کار کشیدن از یک عضله به تقویت آن کمک می‌کند ورزش صورت را کنار نمی‌گذاریم!

«کاردیو» را به روتین خود اضافه کنید

پیش از پرداختن به تأثیر کاردیو (Cardio) یا انجام ورزش‌های هوازی روی پوست بیایید ابتدا کمی در خصوص ماهیت و مصادیق آن صحبت کنیم.

 ورزش‌های هوازی به طور کلی شامل فعالیت‌های فیزیکی با شدت کم هستند که موجب افزایش ضربان قلب و جذب هوای بیشتر توسط بدن ما می‌شوند. این سلسله فعالیت‌ها که در ورزش‌هایی نظیر دو، دوچرخه‌سواری یا شنا می‌توانند شدت بیشتری هم بگیرند با هدف بهبود سیستم مصرف اکسیژن انجام می‌گیرند.

در نمونه‌های سبکتر و عموماً داخل سالنی این ورزش که مناسب زندگی آپارتمانی و امروزی ماست می‌توان به پله نوردی، پیاده روی، سواری روی دوچرخه ثابت، دویدن بر روی تردمیل و استفاده از دستگاه قایقرانی اشاره کرد.

راه های لاغری صورت | لزوم انجام ورزش‌های هوازی

درادامه مبحث راه های لاغر کردن صورت باید گفت که کاردیو بسیاری از جنبه‌های سلامت از جمله سلامت قلب، روان، خلق و خو، خواب، تنظیم وزن و متابولیسم را بهبود می بخشد. درواقع قلب با هر ضربان کارآمدتر می‌شود زیرا خون حامل اکسیژن را پمپ می‌کند، ریه‌ها در دریافت اکسیژن مؤثرتر عمل کرده و ماهیچه‌ها برای استفاده بیشتر از اکسیژن آماده می‌شوند.

اغلب، چربی اضافی در صورت شما نتیجه چربی اضافی بدن است. پس کاهش وزن می تواند به کاهش چربی آن کمک کرده و به لاغری بدن و صورتتان منجر شود. به طور گسترده این کار یک روش بسیار مؤثر برای کاهش وزن در نظر گرفته می‌شود. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که کاردیو می‌تواند به افزایش چربی سوزی و افزایش سرعت و میزان از دست دادن چربی‌ها کمک کند. به همین دلیل سعی کنید هر هفته 150 تا 300 دقیقه ورزش متوسط تا شدید داشته باشید که به معنای 20 تا 40 دقیقه ورزش هوازی در روز است .

آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب برای سلامت کلی شما بسیار مهم است و اگر به دنبال از بین بردن چربی صورتتان هستید، این امر می‌تواند بسیار مهم باشد. مطالعات نشان می‌دهد که آب می‌تواند احساس سیری را به شما القا کند، در نتیجه اشتهایتان کم شده و مواد غذایی کمتری می‌خورید. در نتیجه در بلند مدت وزن خود را کم می‌کنید.

تأثیر نوشیدن آب روی لاغری

نوشیدن آب قبل از غذا به طور قابل توجهی مقدار کالری مصرف شده‌در طول وعده غذایی را کاهش می دهد و ممکن است به طور موقت متابولیسم شما را افزایش دهد. افزایش تعداد کالری هایی که در طول روز می سوزانید می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

پیشنهاد ویژه | عرق نعنا و عرق بیدمشک 1 لیتری ستیاگل

مصرف الکل را متوقف یا محدود کنید

الکل‌ها حاوی کالری فراوانی هستند. این در حالیست که فاقد مواد مغذی مهم مانند ویتامین‌ها یا مواد معدنی می‌باشند. همچنین این نوشیدنی‌ها به عنوان یک دیورتیک یا مدر عمل می کنند، پس تولید ادرار را افزایش می دهند که این می‌تواند منجر به کم آبی و احتباس آن شود.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که الکل می تواند بر سطوح هورمون‌های خاصی که بر گرسنگی و اشتها تأثیر می‌گذارند تغییراتی ایجاد نمایند. به عنوان مثال، ممکن است سطح لپتین را کاهش دهند، هورمونی که احساس سیری را تقویت می‌کند. در نتیجه با مصرف آن اشتهای شما برای خوردن غذا بیشتر می‌شود.

ضرورت عدم مصرف الکل

علاوه بر این نوشیدن زیاد الکل می‌تواند التهاب را افزایش دهد و ممکن است با افزایش خطر افزایش وزن و چربی شکم یا چاقی همراه باشد. کنترل کردن مصرف الکل بهترین راه برای جلوگیری از نفخ ناشی از الکل و افزایش وزن است.

مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده را کاهش دهید

به عنوان عامل بعدی در راه های لاغر کردن صورت به مصرف کربوهیدرات‌ها می‌رسیم. غذاهای حاوی کربوهیدرات‌های تصفیه شده‌مانند کلوچه یا بیسکوئیت‌ها عامل اصلی افزایش وزن و زیاد شدن چربی ذخیره در بدن هستند. این کربوهیدرات‌ها به‌ شدت پردازش شده‌اند. به همین دلیل مواد مغذی و فیبر مفید آن‌ها را از بین رفته و علاوه بر شکر و کالری، مقدار کمی از آن‌ها باقی می‌ماند.

از آنجا که این محصولات حاوی فیبر بسیار کمی هستند، بدن شما آنها را به سرعت هضم می‌کند. این منجر به تغییر سطح قند خون می شود و ممکن است شما را در معرض پرخوری قرار دهد. یک مطالعه روی 277 زن نشان می‌دهد که مصرف بیشتر کربوهیدرات‌های تصفیه شده با خطر بیشتر چاقی و مقدار بیشتری چربی شکم مرتبط است.

راه های لاغر کردن صورت | کربوهیدرات‌ها

هیچ مطالعه‌ای مستقیماً به تأثیرات کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده روی چربی‌های صورت نپرداخته است. با این حال، جایگزینی کربوهیدرات های تصفیه شده با غلات کامل ممکن است به افزایش کاهش وزن کلی کمک کند که باز هم ممکن است به کاهش چربی صورت منجر شود. نهایتاً پیشنهاد می‌کنم از مطلب درمان گیاهی لاغری هم دیدن فرمائید!

به مقدار کافی بخوابید

داشتن خواب کافی یک استراتژی کلی کاهش وزن است که می‌تواند به لاغر شدن صورت شما نیز منجر شود. کم خوابی می‌تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول یا استرس شود. مقدار بالای کورتیزول در بدن لیست بلند بالایی از عوارض نامطلوب را برای بدن به همراه دارد که افزایش وزن یکی از آن‌هاست.

ضرورت داشتن خواب کافی

از سویی دیگر سطوح بالای کورتیزول می‌تواند اشتها را افزایش داده و متابولیسم را تغییر دهد، در نتیجه ذخیره چربی را زیاد می‌کند.

در حالی که کمبود خواب می‌تواند به افزایش مصرف غذا، افزایش وزن و کاهش متابولیسم منجر شود، هرچه کیفیت خواب بیشتر باشد احتمال رسیدن وزن به حد ایده‌آلش نیز بیشتر خواهد شد. در حالت مطلوب، حداقل 8 ساعت خواب در شب را برای کمک به مدیریت وزن و کاهش چربی صورت در نظر بگیرید.

مراقب مصرف سدیم خود باشید

منبع اصلی سدیم در رژیم غذایی اکثر افراد بویژه در کشورمان نمک خوراکیست. ممکن است این نمک را به طور مستقیم از نمکدان به غذا اضافه کنید. همچنین ممکن است آن را به صورت غیرفعال به عنوان بخشی از غذاهای فرآوری شده یا آماده نظیر انواع سس‌ها، چاشنی‌های و سایر خوراکی‌ها مصرف نمایید.

در همین رابطه یکی از علائم مصرف بیش از حد سدیم نفخ است که ممکن است به پف و تورم صورت منجر شود. دلیل این امر این است که سدیم باعث می‌شود بدن شما آب اضافی را نگه دارد. به این حالت احتباس مایعات یا (Fluid Retention) می گویند.

راه های لاغر کردن صورت | لزوم مصرف نمک کمتر

در نتیجه مطالعات متعددی آمده است که با افزایش مصرف سدیم (به طور مشخص نمک) حبس شدگی آب که بدان اشاره شد زیاد می‌شود. این پدیده به خصوص در افرادی که حساسیت بیشتری به اثرات نمک دارند بیشتر خودنمایی می‌کند.

غذاهای فرآوری شده بیش از 75 درصد از مصرف سدیم را در رژیم غذایی متوسط تشکیل می‌دهند، بنابراین حذف تنقلات خوشمزه و گوشت‌های فرآوری‌شده می‌تواند راه مؤثری برای کاهش مصرف سدیم باشد. نهایتاً گفتنیست که کاهش مصرف سدیم ممکن است صورت شما را لاغرتر نشان دهد.

فیبر بیشتری بخورید

یکی از محبوب‌ترین توصیه‌ها برای لاغری صورت و از بین بردن چربی گونه، افزایش مصرف فیبر است. فیبر ماده‌ای در غذاهای گیاهی است که بدن شما پس از مصرفش آن را جذب نمی‌کند. در عوض به آرامی در دستگاه گوارش شما حرکت می‌کند و باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. بدین ترتیب می‌تواند به کاهش میل و اشتها کمک کند.

در یک تحقیق که بر روی 345 فرد مبتلا به اضافه وزن و چاقی انجام گرفته است، دریافت فیبر بیشتر با کاهش وزن مرتبط بود و به این افراد کمک کرده است تا رژیم غذایی کم کالری را رعایت کنند. بررسی دیگری از 62 مطالعه نشان داد که خوردن فیبر محلول بیشتر ممکن است وزن بدن و دور کمر را کاهش دهد، حتی اگر کالری دریافتی خود را محدود نکنید.

راه های لاغری صورت | الزام توجه به فیبر مصرفی

فیبر محلول نوعی فیبر است که در صورت مخلوط شدن با آب به شکل ژله‌ای در می آید. یکی از انواع رایج این نوع خوراکی در رژیم غذایی بتا گلوکان است که در بلغور جو دوسر و سایر غلات یافت می‌شود.

فیبر به طور طبیعی در انواع غذاها از جمله میوه ها، سبزیجات، مغزها، دانه ها، غلات کامل و حبوبات یافت می شود. در حالت ایده آل، شما باید حداقل 25 تا 38 گرم فیبر در روز از این منابع غذایی مصرف کنید.

مطالب مرتبط | چگونه لاغر شویم و فانکشنال فود

جمعبندی؛ چگونه از جذب چربی صورت جلوگیری کنیم؟

چندین عادت مهم در دراز مدت و تغییرات گسترده‌در شیوه زندگی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای جلوگیری از افزایش وزن و تجمع چربی صورت استفاده کنید:

داشتن یک رژیم غذایی متعادل! پیروی از یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار زیادی مواد مغذی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات است، می‌تواند به شما در حفظ وزن متوسط و سلامت بدنی کمک کند.

به طور منظم تمرین کنید. متخصصین به طور کلی توصیه می‌کنند حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط در هفته برای بهبود سلامتی و جلوگیری از افزایش وزن لازم است.

مصرف غذاهای حاضری و فرآوری شده را محدود کنید. نه تنها غذاهای فرآوری شده معمولاً کالری، سدیم و قند افزوده بالایی دارند، بلکه با افزایش خطر افزایش وزن در طول زمان نیز مرتبط هستند.

هیدراته بمانید! نوشیدن آب زیاد یک راه ساده اما مؤثر برای مدیریت وزن و جلوگیری از چربی اضافی صورت است.

به اندازه کافی بخوابید! برخی از تحقیقات نشان می دهند که کیفیت خواب بهتر می تواند به کاهش وزن در طولانی مدت منجر شود.

سعی کنید سطح استرس خود را مدیریت کنید. افزایش استرس می تواند اشتها را افزایش دهد و فعال ماندن را چالش برانگیزتر کند که همه اینها می‌تواند به افزایش وزن کمک کنند. برای کاهش استرس و در پی آن کاهش وزن، تکنیک‌های کاهش استرس مانند یوگا و مدیتیشن ممکن است مفید باشد.

رابطه لاغری بدن با ابعاد صورت

آیا می توانید فقط از صورت خود چربی کم کنید؟

پاسخ منفیست! پدیده‌ای به عنوان کاهش چربی موضعی (که فقط روی یک اندام تأثیرگذار باشد) وجود ندارد. از دست دادن چربی اضافی بدن می تواند به کاهش مقدار چربی در قسمت های خاصی از بدن – از جمله صورت- کمک کند. اما شواهد کمی در رابطه با کاهش چربی در یک منطقه خاص وجود دارد. در واقع، چندین مطالعه قدیمی نشان می‌دهد که کاهش لکه‌ای برای افزایش حذف چربی در یک قسمت خاص بدن موثر نیست. نکته مذکور به این دلیل است که سلول‌های چربی در سراسر بدن ذخیره می‌شوند. پس همه آن‌ها می‌توانند تجزیه شوند و به عنوان سوخت در زمان فعالیت جسمانی مورد استفاده قرار گیرند.

این ذخایر چربی می توانند از هر قسمت از بدن شما – نه فقط از ناحیه خاصی که آن را تمرین می‌دهید – به وجود بیایند. بنابراین بهتر است به جای کاهش چربی از صورت خود، روی کاهش کلی چربی و وزن خود تمرکز کنید. امری که می تواند منجر به کاهش چربی اضافی صورت شود.

دسته‌بندی راهکارها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت